Thursday, April 18, 2013

ANAKKU - Eczema menyerang........

Assalaamualaikum,

Hati ibu...sedih jugak...bukan ini yg dipinta..tp Linda yakin semua ketentuan ini pasti ade hikmahnya..
Tiada lagi cerita sedih melainkan cerita Baby -E iaitu baby eczema.. zara eczema boleh dikatakan teruk jgk..bila salah sikit skali pun..naik nya sgt menyedihkan..
N yg paling sedih bile ade sesetgh phk beranggapan eczema yg zara garu ni akan berjangkit..iainya tak berjangkittt...SEKIANNNNNNN !!!!
Tak tau ape sebab... But ttbe naik merah kat mata zara n muka..dulu kaki tgn adalah tempat yg paling ketara..then berubah sikit.. Now attack muka pula.


n bile alah dia dtg, mulalah dia moody, n semua taknk makan taknak susu taknak...


hidung mulut sekeliling mulut n paling teruk atas mata, sampai berair sbb melecet.....



dan Zara akan demam panas, sbb antibodi dia lemah...luluh sgt hati ni, tapi InsyaAllah sayang mama akan berbuat apa shj demi Zara anak mama ni...



ni lah set yg paling setia buat Zara hmpir 2 tahun  moogoo  ni sgt lah membantu... motif letak pic akak Farah Rahim ni (curik jap pic ni sbb masih takde rezeki bertemu live dengan beliau ), sbb akak ni lah memberi bnyak info n tips n terima Linda dalam group baby E... eczema Zara terkawal hingga ke hari ni... thanks kak

3 comments:

ibu naylee said...

saya pun sedang mencuba moogoo tapi dah terguna cream steriod sebab tak sampai hati tengok kulit muka baby melecet teruk

ibu naylee said...

saya pun sedang mencuba moogoo tapi dah terguna cream steriod sebab tak sampai hati tengok kulit muka baby melecet teruk

Mama Zara Zayn said...

Assalaamualaikum Ibu Naylee,

dah lama ke pakai cream steroid? kalau dh lama gunakan, then pakai moogoo mmg dia akan ade tindak balas dipanggil TSW (Topical Steroid Withdrawal) utk keluar kesan2 steroid yg slamni pakai, keep on pakai smpai takde keluar ape2, then ia sgt terkawal... sis saya banyk baca info.. kalau sis nk tau lebih lanjut jom saya kenalkan ngan group baby eczema under kak Farah Rahim dia mmg terbaik.. add FB saya Haslinda Shahril( pic saya pakai baju hitam dengan husband) n kalau saya tak approved inbox saya ye.sbb saya org tak kenal mmg tak approved.. nnt pastu saya bg akak link group tu akak leh tnya n baca bnayk info baby E ni yg kt terlepas pandang.
semoga dapat membantu akak.